I'm Officially Moving To Malang

Wednesday, June 08, 2016

On April papabear [my hubby] has been confirmed as a resident of internist in Brawijaya University, Malang. Sssst...afterwards on 28th May I'm officially moving to Malang, yeaaay! Am I excited? Of course lah yaaa, considering I've already known this Kota Apel since I was in primary school. Malang is one of my family destination when holiday were coming...besides Surabaya. Due to my late grandma and grandpa from my father was lived here.

Frankly, before my family moved to Surabaya in 1996. My mom has gave us two option "Which one do you love to lived, Malang or Surabaya?" And yup, Surabaya is the answer. I never thought that finally I got to move here...may I call this is one of Allah's destiny? :)

Btw maybe this is some of situation that I hate within it, but I have to do...here we go.

Resignation
My hubby has moved to Malang first before me, because he have to started the study immediately. And of course I have to resign from my job soon, it's the most difficult part so far. About 11yrs, I was worked with national telecommunication company which means I had left so many memories with them.

Kinda a bit emotional, but I have to...meanwhile my office mates of mine were arranging some of sweet little farewell party for me.



farewell-party
thank you my dear friends
That was lovely, indeed. More than twice I had attended this sweet little farewell, they makes me overwhelmed. Dunno how to return their kindness to me. Thanks to all of my officemates in Telkom Indonesia, you will be missed.

Driving License
Yayaya, fyi since we were married on 2013. I already told by my mother in law that I have to take driving course immediately. But, I successfully avoiding this for 2yrs, and lastly it doesn't work when you got stuck in kind of situation and you HAVE TO do it NOW! Errr...

500K (10hrs driving course) for one package, yet they were not enough to me. About two weeks (20hrs driving course), finally I can drive my car by my self, and got my own driving license...yeay!

Kursus-mengemudi-Surabaya

Thanks to Djoen Driving Course esp Mbak Brow Linda haha, she's a superb driving instructor...teach me patiently and she loves to eat like me LOL.

Packing
And yup, this is the part that I hate the most. Not even on traveling, packing some stuff from my home was needed lot of powerful energy, considering I have a lot of stuff to get pack!  Yet the rest of this part, I was helped by Mbak Nyamir. Thank you so much!!!
All my bags are packed, I'm ready to go
I'm standing here outside your door
I hate to wake you up to say goodbye ~Leaving on a jet plane
But hey, don't forget to unloaded then unpack all of those stuff...phew!!!

unloaded
unloaded, part 1
Pack-and-unpack
part 1, errr...
Resignation, Driving License, and Packing are three things that I hate the most but have to do. Life was looks like rollercoster, I never figure out what will be coming on the next days neither you. Thus, I just believe that Allah has more lovely secret in our life which is well prepared to us...ameen.

Ngalam, please be nice to us ^^

You Might Also Like

46 happy thoughts

  1. Asyik bgt bisa tinggal ke Malang... Selamat! :D
    --
    Eh btw ini komennya kudu English juga gaksik? Hahaha :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo ubtuk dedek emeshhh, kudunya HARUS pake bahasa inggeliiiis

      Delete
  2. Asik...di malang dingin terus udaranya...betah bget pasti disana...byak tempat wisatanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyak benerrr, tempat halan2nya selarang deket gk jauh2 lagi hihihi

      Delete
  3. Wahh... antara seneng dan sedih ya Mbak kalo pindahan rumah itu. Kalo saya yang paling gak suka itu ya bagian packing-packing itu... rempongggg hehehe...
    Btw selamat menikmati kehidupan baru di Kota Apel ya, Mbak Nining. Sayang baru ketemu sekali di rumah mb Tatit, eh sekarang udah tambah jauhhhh :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benerrrrran, peking2 gitu duuuuh. Baru nyadar kalo barangnya kok kok banyaak >.<

      Delete
  4. liat postingan ini jadi inget bentar lagi aku juga mau pindahan,belum apa2 udah ngebayangin repot nyaa :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kemarin jg gt mba, mana dadakan pisaaan. Cuman sebulan nyiapin pindahan huhuhu

      Delete
  5. samaan, saya juga lagi pindahan, padahal cuma terhalang lima rumah aja
    tapi repotnya sama aja, hahaha

    btw, tinggal di Malang, kami mau banget min ke Malang, mau ke museum tubuh ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh, museum tubuh? Baru dengerrr...sebelah mana yak *kemudianGoogling*

      Delete
  6. Selamat pindahan, Mbak... asyik bener pindahnya ke Malang. Semoga nyaman dan banyak inspirasi di kota apel itu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin, semoga inspirasi selalu hadir di Kota Apel nan renyah ini :)

      Delete
  7. Mba rumahmu di Malang kelihatannya adem banget, bisa buat mampir2 huahahah #modusgratisan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mbak Vikaaa bala balaaa boleeeh banget mba mampirrrr...cussss :*

      Delete
  8. Congratulation on your new journey in Malang, yaaa... Seru banget ngebayanginnya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thx for the sweet words mba, seru-seru sedeeep :D

      Delete
  9. Haloo Mbak, aku di Malang juga lhooo 😄

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hooooo tentu diriku sudah tauuuu, makanya dari kapan itu aku ubek2 blogmu mba :)

      Salam kenal ya ^^

      Delete
  10. aku juga berencana belajar nyetir nih mbak, btw enak ya bisa dapat instruktur cewek, di sini rata-rata cowok semua, kalau cewek kan bisa ngerti perasaan kita dibelakang setir :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya mba, gegaranya aku kan sama sekali belum pernah megang setir mobil. Nggak lebayang kalo yg "ngebentak" itu clwok, pas kita salah. Berasa terintimidasiii kalo aku wkwkwk....ogah :D

      Delete
  11. Aseek...udah pindahan...moga bisa ketemu ya mbak....
    welcome to Malang...
    Malang kipailakes

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah mba, pengen banget bisa kopdaran rame2 blogger Ngalam :)

      Delete
  12. Mbaakk.. aku tanggal 31 juli nanti mau ke museum angkot bareng rombongan piknik! Hahaha siapa tahu nemu kembarannya Mbak Nining di situ ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jiyaaah kembaraaan wkwlkwk, eh kabar2i ya kalo diseputaran Malang kota...kali2 kita bs ketemuan :)

      Delete
  13. Malang... i love so much... i have many memories left overthere

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoooo ic due to u had studied here...did u?

      Delete
  14. eh suami masuk internis? sepertinya jd juniornya mbakku deh x)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoooo dunia emg sempit, angkatan brp mbaknya btw???

      Delete
  15. Setidaknya kamu pindah ke kota yg adem mba, dan ga bikin sumpek kyk jakarta :D. Aku jg pengeeen pindah ke daerah gitu.. ga stress ama macet parahnya :D

    ReplyDelete
  16. waaa....malang ademmm,jadi seru kayaknya. yang bikin ribet saat pindahan adalah packing^^
    salam kenal mak^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya mba...bener packing itu sangat melelahkan.
      Salam kenal balik mba ^^

      Delete
  17. semoga setelah di malang....debay nya segera datang ya....aamiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mbakkuuuu cantik, makasiiih untuk doanya. Aamiin ya Rabb ~ xoxo

      Delete
  18. sama-sama arek ngalam yang merantau..euhhh tapi kayaknya saya yang lebih jauh deh..selamat menikmati kota apel ya jeng. mimpi yang sedang saya bangun balik ke kota malang karena saat ini di kota bandung. ih...baca ceritanya serasa saya yg ikut pindahan ke malang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wuah...semoga keinginannya bisa terwijud ya mba. Bandung Malang cuaca beti ya beda tipis. Pasti betah di sana :)
      Makasih ya sudah mampir dan berkomentar

      Delete
  19. Selamat datang di Malang ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih mba Hana...btw mba Hana domisili di mana ya?

      Delete
  20. Enaknya kalo pindah ke suasana baru, yang nggak enaknya buat unpackingan dan rapi -rapinya hihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya maunya pindah langsung siap sedia enak kali ya hihiho

      Delete
  21. Mbak nining baca ini cedihh, kangen mbak... Bijim itu rapi seketika clink kotak2 nya wuss hilang :D
    Sehat2 yaa mbak ning :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin ya Rabb, makasih cantik doanya...I'm gonna miss y'all pastinyaaaaaa :* :*

      Kotak'e tk sebul hahaha

      Delete
  22. rumahnya cantiiiikk.....

    trus kilingan gak sido2 kursus mobil :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkwkwkwk ayoooo enak loh, bikin nagih 😁😁

      Delete
  23. Malang is a greatttt city! food are good and cheap! People are cool. you'll love it.
    http://sepatuholig.blogspot.com
    ig @grace_njio

    ReplyDelete

Thank you for reading, and commenting #beYOUtiful

Friends of mine

Facebook Pages

Instagram